Image

Trivs du i en platt organisation och vill arbeta i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som Back Office- medarbetare hos CERTEX Svenska AB vara något för dig.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidare anställning efter en sedvanlig provanställning om 6 månader.

Om företaget

CERTEX Svenska AB är en av Sveriges ledande leverantör av helhetslösningar inom lyft, stållinor och service. I vilka former lyft än förekommer såsom inom industrin, i hamnar, på byggarbetsplatser, i gruvor eller inom transportsektorn, så har CERTEX produkterna och tjänsterna som gör det möjligt.

CERTEX Svenska AB har en lång historia på den svenska marknaden och grundades redan 1904. Sedan 2007 är vi en del av Axel Johnson International och affärsområdet Lifting Solutions. Idag är koncernen Europas ledande leverantör inom lyft.

I tjänsten som Back Office-medarbetare blir du en del av vårt Back Office-team som idag består av 11 personer.

Arbetsuppgifter

I rollen som Back Office-medarbetare ansvarar du primärt för att ge service till våra kunder via telefon, via mejl eller genom fysiska besök hos oss. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att skriva order, ge leveransbesked till kund samt ha att en dialog med produktionsavdelningen för att följa upp inneliggande order. Ge kunden en gedigen service är A & O. Du kommer också löpande att driva vissa projekt tillsammans med en ansvarig utesäljare och med kund.

Du arbetar bland annat i CRM-system, där inkommande ärenden samlas och hanteras. Ärendena rör bland annat order, sälj- och tekniska frågor. I rollen har du regelbunden extern kontakt med både kunder och leverantörer samt kontinuerlig intern kontakt med kollegor gällande kundorder/-frågor. I vårt Back Office team som är spritt över landet delar vi på hanteringen och bemanningen av inkommande ärenden. Vi delar upp uppdragen efter kompetens. Du samarbetar också med våra säljare på fältet, allt för att se till att ge våra kunder den bästa service som kan erbjudas.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Gymnasial utbildning.
  • Intresse för teknik och tekniska lösningar.
  • Grundläggande kunskaper inom Office-paketet
  • Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
  • Engelska på en bra nivå.
  • Erfarenhet från CRM-system är meriterande.

Som person är du uppmärksam, noggrann och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera bra lösningar. Du tar ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du bra på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare är du öppen för förändringar och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov, policys och förutsättningar.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Täby
Lön: Fast lön (plus en bonusmodell)

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansökan med CV mejlas till:  mats.bruer@certex.se



Träffa några av våra medarbetare!